اسمیت، آنتونی (1383). ناسیونالیسم، نظریه ایدئولوژی تاریخ، ترجمه منصور انصاری، تهران: انتشارات تمدن ایرانی.
بلوکات، مهدیرجب، شریفی، سید مهدی و افکانه، محمد (1399). شناسایی شایستگیهای مدیران صنایع خلاق (مورد مطالعه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران)، فصلنامه مطالعات مدیریت دولتی ایران، ۳ (۲)، 130-109.
جنکینز، ریچارددین (1391). هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران: نشر پردیس دانش، چاپ دوم.
سیدامامی، کاووس (1387). هویت های قومی از کجا برمی خیزند: مروری بر نظریه های اصلی، فصلنامه خط اول، ۲ (۷)، 32 ـ 15.
صالحی امیری، سیدرضا (1386). مفاهیم و نظریه های فرهنگی، تهران: ققنوس.
صنیع اجلال، مریم (1384). درآمدی بر فرهنگ و هویت ایرانی، تهران: تمدن ایرانی (وابسته به موسسه مطالعات ملی)، چاپ اول.
طالبی، ابوتراب و عیوضی، یاور (1392). هویت طلبی قومی در فضای مجازی، فصلنامه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 16، 172 ـ 135.
عربستانی، مهرداد (1397). تمنای رفتن: مهاجرت به خارج در میان ذهنیت ایرانی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، چاپ اول.
کریمی، علی (1387). مدیریت سیاسی در جوامع چندفرهنگی، تهران: مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهشها.
کریمی مله، علی (1388). پیش بینی تحولات قومی در ایران، همایش آینده شناسی هویت های جمعی در ایران، تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع.
کوش، دنی (1381). مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی، ترجمهی فریدون وحیدا، تهران: انتشارات سروش، چاپ اول.
گل محمدی. احمد (1380). جهانی شدن و بحران هویت، فصلنامه مطالعات ملی، ۳ (10)، 20 ـ 14.
گل محمدی، احمد (1383). جهانی شدن، فرهنگ، هویت، تهران: نی، چاپ دوم.
گیدنز، آنتونی (1397). پیامدهای مدرنیت، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر مرکز، چاپ هشتم.
محسنی، منوچهر (1386). جامعه شناسی جامعه اطلاعاتی، تهران: دیدآور، چاپ دوم.
Balasubramanian, P.A (2018). Basics of cultural geography. Centre for Advanced Studies in Earth Science, University of Mysore, Mysore-6, India.
Benoot, Ch. Hannes, K. & Bilsen, J (2016). The use of purposeful sampling in a qualitative evidence synthesis: A worked example on sexual adjustment to a cancer trajectory. BMC Medical Research Methodology, 16(1), 21.
Davis, A. (2017). It Wasn't Me, It Was My Festival Me: The effect of event stimuli on attendee identity formation. Tourism Management, 61, 484-500.
Hassen, R. (2016). Language as an index of identity, power, solidarity and sentiment in the multicultural community of Wollo. Journal of Socialomics, 5(3), 1-5.
Jameson, D.A (2007). Reconceptualizing cultural identity and its role in intercultural business communication. Journal of Business Communication, 44(3), 199-235.
Kim, Y.Y (2002). Unum vs. pluribus: Ideology and differing academic conceptions of ethnic identification. In W.B. Gudykunst (Ed.). Communication yearbook, 26, 298- 325.
Onyeka Chukwu, E.P (2019). Establishing the symbiosis between cultural globalization and the extinction of Nigerian cultural values. A paper to be presented at the 3rd international conference of the World Bank development research group, Theme: Globalization: contents and discontents value: Kuala Lampur, Malaysia, 16 January 2019.
Owen, C (2011). Language and cultural identity: Perceptions of the role of language in the construction of Aboriginal identities. A thesis submitted to the Faculty of Graduate and Postdoctoral Affairs in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Applied Linguistics and Discourse Studies, Carleton University Ottawa, Ontario.
Smith, A. (2004). Nationalism, the theory of history ideology. Translated by Mansoor Ansari, Tehran: Iranian Socialization Publications ]In Persian[.