باکاک، رابرت (1398). مصرف. ترجمۀ خسرو صبری، تهران: شیرازه.
بنت، اندی (1386). فرهنگ و زندگی روزمره. ترجمۀ لیلاجوافشانی و حسن چاوشیان، تهران: اختران.
بوردیو، پیر (1399). تمایز: نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی. ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: ثالث.
پرچمی، داود (1400). آموزش عالی و قشربندی اجتماعی در ایران. اولین کنفرانس بینالمللی علوم تربیتی، روانشناسی و علوم انسانی. تهران: دبیرخانۀ دائمی کنفرانس.
پرچمی، داود و جلالی، فاطمه (1395). بسترهای اجتماعی اقتصاد مقاومتی. مجموعه مقالات اولین همایش اقتصاد مقاومتی.
پرچمی، داود و درخشان، فاطمه (1398). بررسی تطبیقی رابطۀ توسعۀ اقتصادِ فرهنگ و نظم در جامعه. علوم اجتماعی، 26(86): 1-40.
پرچمی، داود و درخشان، فاطمه (1400). بررسی شکاف اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن؛ مورد مطالعه: شهر تهران. جامعهشناسی کاربردی، 32(3): 26-1.
پورجبلی، ربابه و خلیلی، عباس (1390). بررسی نقش پایگاه اقتصادی اجتماعی در مصرف کالاهای فرهنگی (شهر زنجان). مطالعات علوم اجتماعی ایران، 7(1): 23-1.
حاجیزاده، رویا و رضوی دینانی، ابتسام (1395). مصرف کالاهای فرهنگی و عوامل مؤثر بر آن: مطالعۀ موردی جوانان شهرستان خوی، مطالعات جامعهشناسی، 8(29): 112-93
گرب، ادوارد (1383). نابرابری اجتماعی: دیدگاههای نظریهپردازان کلاسیک و معاصر. ترجمۀ محمد سیاهپوش و احمدرضا غرویزاد، تهران: معاصر.
گیدنز، آنتونی (1388). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید. ترجمۀ ناصر موفقیان، تهران: نی.
گیدنز، آنتونی (1398). پیامدهای مدرنیت. ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: مرکز.
گیدنز، آنتونی (1399). جامعهشناسی. ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نی.
مقدم فر، عطاالله (1397). بررسی وضعیت مصرف فرهنگی طبقۀ متوسط در سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات راهبردی، 21(1): 40-7.
وبر، ماکس (1394). اقتصاد و جامعه. ترجمۀ عباس منوچهری، مهرداد ترابی نژاد و مصطفی عمادزاده، تهران: سمت.
اسکندریان، غلامرضا؛ جعفرزاده پور، فروزنده و زمانی، سیمین (1401).گونهشناسی الگوهای مصرف فرهنگی در میان نسل جوان. جامعهپژوهی فرهنگی، 11(4): 28-1.
Bauman, Z. (2007). Consuming life. Cambridge: Polity Press
Bauman, Z. (2014). Intimations of postmodernity. Taylor & Francis.
Beck, U. (2013). World at risk. Polity Press.
Buncak, J., Hrabovska, A., & Sopoci, J. (2019). The way of life and the cultural consumption of social classes in slovak society. Sociologia, 51(1), 25-43.
Chan, T. W., & Goldthorpe, J. H. (2007). Social stratification and cultural consumption: The visual arts in England. Poetics, 35(2-3), 168-190.
Hermeking, M. (2006). Culture and internet consumption: contributions from cross-cultural marketing and advertising research. Computer-Mediated Communication, 11(1), 192-216.
Krom, I., Guzel, E. (2016). Postmodern branding experience of cultural omnivores: zorlu center case. Akademik Bakiş Dergisi.
Noble, G., Ang, I. (2018). Ethnicity and cultural consumption in Australia. Media & Cultural Studies, 32(3),1-12.
Peterson, R. A. (2005). Problems in comparative research: The example of omnivorousness. Poetics, 33(5-6), 257-282.
Storey, J. (2010). Cultural studies and the study of popular culture. Edinburgh University Press.
Strawson, P. F. (2002). Individuals: An essay in descriptive metaphysics. London: Methuen.
Sullivan, O., Katz-Gerro, T. (2010). The omnivore thesis revisited: voracious cultural consumers. European Sociological Review, 23, 123–137.
Throsby, D., Ginsburgh, V. (2013). Handbook of the economics of art and culture. Elsevier Science.
UNESCO-UIS (2012). Measuring the economic contribution of cultural industries. UNESCO Institute for Statistics
Van Eijck, K. (2015). Social inequality in cultural consumption patterns. In J. D. Wright (Ed.) International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. Elsevier.
Warde, A (2005). Consumption and theories of practice. Consumer Culture, 5(2),131-153.