احمدپور داریانی، محمود، مقیمی، سید محمد (1395)، مبانی کارآفرینی، تهران: نشر فراندیش، چاپ هفدهم.
اسدزاده، احمد. میرانی، نینا، قاضیخانی، اسمعیل درجانی, هنردوست، عطیه.(1396). بررسی نقش اشتغال و تحصیلات زنان بر رشد اقتصادی ایران. مجله زن در توسعه و سیاست, 15(3), 359-381.
پازوکی, معصومه. (1401). شناخت و مطالعه تسهیل کنندههای توانمندسازیِ روستاییان در فراگردِ کارآفرینی گردشگری، مجله پژوهشهای جغرافیای انسانی،. doi: 10.22059/jhgr.2022.338315.1008450
حاجیلو, وحید، معمارزاده طهران و مقیمی. (1399). مدل توسعه سرمایه انسانی در وزارت نفت ایران. فصلنامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی, 11(43), 3-24.
خسروی پور, بهمن و کریمی، فاطمه . (1398). تحلیل عوامل تاثیرگذار در کارآفرینی زنان روستایی. . مجله جغرافیا و روابط انسانی, 2(1), 95-105.
علیآبادی, خدیجه. معدندار, سیروس. محمدکاظمی, رضا. عباس پور, عباس, میناوندو محمدقلی. (1398). بررسی تأثیر برنامههای تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده . فصلنامه خانواده و پژوهش 16(3)،5-29 .
فروتن، مهرنوش. سفیری، خدیجه و میرساردو ، طاهره، (1400). تعاریف و سنخشناسی کارآفرینی و خوداشتغالی زنان دانشآموخته آموزش عالی، شاغل در شهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه اجتماعی, 15(4)،1-38.
فروتن، مهرنوش. سفیری، خدیجه و میرساردو ، طاهره، (1401) بررسی تأثیر سرمایههای کارآفرینی بر عملکرد کارآفرینی، فصلنامۀ مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان، پیاپی 70، 99-129 .
کریپندروف، کلوس(1378)، تحلیل محتوا مبانی روش شناسی، ترجمه هوشنگ نائبی، تهران: انتشارات روش.
-گلرد پروانه(1388) خانواده و راه کارهای توسعه کارآفرینی زنان ایرانی. نشریه زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان) دوره 7شماره 2 پیاپی 25، 131-149.
مرندی، احمد.نیکنامی, ,تقی پور ظهیر. (1398). طراحی و تبیین مدل تاثیر گرایش کارآفرینانه و تحول در ماموریت دانشگاه بر فرهنگ کارآفرینی دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 2). مجله مدیریت دانشگاهی, 1(3), 80-61.
مهریزی زاده, ثریا, متقی دستنائی, و سربی. (2022). تدوین مدل ساختاری نگرش کارآفرینی براساس ادراک حمایت خانواده و رقابتجویی. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 11(4), 111-136.
هیسریچ، رابرت ومایکل پیترز، کارآفرینی(1390) ترجمه حمیدرضا نقی یاری و سید غلیرضا فیض بخش، تهران: نشر دانشگاه صنعتی شریف.
Aldrich, H. E., & Cliff, J. E. (2003). The pervasive effects of family on entrepreneurship: Toward a family embeddedness perspective. Journal of business venturing, 18(5), 573-596.
Bennett, R., & Dann, S. (2000). The changing experience of Australian female entrepreneurs. Gender, work & organization, 7(2), 75-8.
Christina, J. (2013), Impact of Strategic Orientation on Women Owned Service Enterprises, Tenth Aims International Conference on Management, January 2013, pp. 3648-3657.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
Fry, F. L. (1993). Entrepreneurship: a planning approach, Englewood Cliffs NJ: P West Group
Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Second Edition, Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Gartner, W. B., & Birley, S. (2002). Introduction to the special issue on qualitative methods in entrepreneurship research. Journal of business venturing, 17(5), 387-395.
Henley, A. (2012). Job creation by the self- employment: the roles of entrepreneurship and financial, Small Business Economics, 25, pp 175-196.
Kovalainen, A., & Arenius, P. (2006). Women’s entrepreneurship in Finland. Growth-oriented Women Entrepreneurs and their Businesses. A Global Perspective, Edward Elgar, Cheltenham, 112-27.
Kuratko, D. F. (2007). Entrepreneurial leadership in the 21st century: Guest editor's perspective. Journal of Leadership & Organizational Studies, 13(4), 1-11.
Kodithuwakku, S. S., & Rosa, P. (2002). The entrepreneurial process and economic success in a constrained environment. Journal of Business Venturing, 17(5), 431-465.
Low,S. (2009),’Defining and measuring entrepreneurship for regional research: A new approach’ Ph.D., University of Illinois at Urbana-Champaign.
Maden, C. (2015). A Gendered Lens on Entrepreneurship: Women Entrepreneurship in Turkey. Gender in Management: An International Journal, 30(4): 312-331.
Murphy, J. P. (2006), ‘A conceptual history of entrepreneurial thought’, Journal of management history. Vol. 12, No. 1. PP. 12-35.
Molina, J. A. (2020). Family and entrepreneurship: New empirical and theoretical results. Journal of Family and Economic Issues, 41(1), 1-3.
Mustapha, M., & Selvaraju, M. (2015). Personal attributes, family influences, entrepreneurship education and entrepreneurship inclination among university students. Kajian Malaysia: Journal of Malaysian Studies, Vol. 33, Supp.1, 2015, 155–172.
-Neuman, L. (2007), Social Research Methods: Quantitative and Qualitative Approaches, Third Edition. London: Allyn and Bacon.
Pant, S. K. (2015). Role of the family in entrepreneurship develoment in Nepali society. Journal of Nepalese Business Studies, 9(1), 37-47.
Sarfaraz, L., Faghih, N., & Majd, A. A. (2014). The relationship between women entrepreneurship and gender equality. Journal of Global Entrepreneurship Research, 2(1), 1–11
Shahraki, H., Movahedi, R., & Yaghobi- Farani, A. (2016). Examining the Cultural and Social Components of Rural Entrepreneurship: A Qualitative Study. Journal of Entrepreneurship Development, 9(4), 749-767.
Singelton, R. and et al. (2005), Approaches to Social Research, London: Sage Publication.
Herman, E., & Szabo, Z. K. (2014). Considerations on Romania's entrepreneurial profile: Barriers to productive entrepreneurship. Procedia Economics and Finance, 15, 1740-1750.
Spencer, Jonathan (2007), Anthropology, politics and the State, Cambridge; Cambridge University States
Vanderstoep, W. S.(2009),” research method for everyday life. Blending qualitative and quantitative approach”, by john wiley &sons,inc
Van Manen. M. (2014). Phenomenology of practice: Meaning‐giving methods in phenomenological research and writing. United States of America: Left Coast Press.
Yin, R. K. (2003), Case Study Research: Design and Methods, Third Edition, London: Sage.
-https://www.amar.org.ir (1398/02)
https://ilo.org (1398/02)
http://women.gov.ir" (1398/02)