تولایی، نوین و فلاح پیشه، اکرم (1390). مطالعۀ اثر احساس نابرابری بر همکاری. مسائل اجتماعی ایران، 2(2)، 33-61.
چلبی، مسعود (۱۳۷۵). جامعهشناسی نظم: تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی. تهران: نشر نی.
خدایی سارخانلو، علی و راد، فیروز (1394). بررسی جامعهشناختی رابطۀ نابرابری اجتماعی با سرمایۀ فرهنگی (مطالعۀ موردی: شهروندان اردبیل) (پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال، دانشکدۀ زبان و ادبیات فارسی).
خیرالله پور، اکبر و همتی، رضا (۱۳۹۱). سرمایۀ اجتماعی، احساس نابرابری و سلامتی عمومی. مطالعات علوم اجتماعی ایران، ۹(33)، 133-115.
درینی، ولی محمد؛ تابان، محمد، نامدارجویمی، احسان و باهنر، ناصر (1394). بررسی رابطۀ سرمایۀ نمادین با سرمایۀ فرهنگی (مورد مطالعۀ دانشجویان دانشگاه دولتی ایلام). مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 16(31)، (مسلسل 63)، 177-197.
دیانی، محمد حسین؛ پرسرخ، مهدی و محمودی، حسن (۱۳۹۱). بررسی رابطۀ بین سرمایۀ اجتماعی و میزان اجرای مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی. کتابداری و اطلاع رسانی، 15(2)، 91-117.
ربانی خوراسگانی، رسول؛ کلانتری، صمد، و هاشمیان فر، سیدعلی (1390). بررسی ارتباط بین عوامل اجتماعی با نابرابریهای اجتماعی. رفاه اجتماعی، 11(41)، 267-305.
ربانی، رسول؛ انصاری، ابراهیم (۱۳۸۵). جامعهشناسی قشرها و نابرابریهای اجتماعی. اصفهان: نشر دانشگاه اصفهان.
رفیع پور، فرامرز. (۱۳۷۰). جامعۀ روستایی و نیازهای آن، پژوهشی در ۲۲ روستای برگزیدۀ استان یزد. تهران: شرکت سهامی انتشار.
رفیعی بلداجی، زهره؛ قاسمی، وحید؛ فراست خواه، مقصود و هاشمیان فر، سیدعلی (1398). تبیین جامعهشناختی نقش سرمایۀ اقتصادی خانواده در بازتولید نابرابریهای اجتماعی در بین فارغ التحصیلان دانشگاه. جامعهشناسی اقتصادی و توسعه، 8(2)، 223-199.
زارع شاه آبادی، اکبر؛ بنیاد، لیلی و کامیارفرد، فاطمه (۱۳۹۷). بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با احساس نابرابری اجتماعی در شهر کازرون. مطالعات جامعهشناختی شهری، ۸(۲۷)، 127-146.
زاهدی، محمد جواد. (1373). توسعه و نابرابری. تهران: نشر مازیار.
سبحانی نژاد، مهدی؛ احمد آباد آرانی، نجمه؛ محمدی، صمد و محمدی، آزاد (۱۳۹۳). تبیین مؤلفههای برنامۀ درسی پنهان آموزش عالی در بازتولید سرمایههای فرهنگی و اجتماعی. نامۀ آموزش عالی، ۷(۲۸)، 97-117.
طهماسبی، فردین؛ میرزایی، خلیل و کامران، فریدون (۱۳۹۱). عوامل اجتماعی مؤثر بر احساس نابرابری اجتماعی و پیامدهای آن در شهر تهران. فصلنامۀ پژوهش اجتماعی، ۴ (۱۴)، 75-100.
علاقه بند، علی. (1375). جامعهشناسی آموزش و پرورش. تهران: نشر روان.
غندالی، مریم. (1392). بررسی عوامل مؤثر بر احساس نابرابری اجتماعی در میان دانشجویان (پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد گرمسار).
قنبری، سیروس؛ بهشتی راد، رقیه و سلطان زاده، وحید (1394). بررسی تأثیر سرمایۀ اجتماعی بر رفتارهای فرا نقشی و تعهد سازمانی: آزمون نقش میانجی مسؤولیتپذیری اجتماعی. جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 2(6)، 38-9.
کردی، حسین و غضنفری، شهربانو (1394). تبیین جامعهشناختی رابطۀ میزان سرمایۀ اجتماعی خانواده با موفقیت تحصیلی فرزندان. جامعهشناسی کاربردی، 26(3)، (پیاپی 59)، 161-172.
https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.20085745.1394.26.3.9.7
گرب، ادوارد بی. (۱۳۷۳) . نابرابری اجتماعی : دیدگاههای نظریهپردازان کلاسیک و معاصر. ترجمۀ محمد سیاهپوش و احمد احمدرضا غروی زاده .تهران: نشر معاصر.
لهسایی زاده، عبدالعلی. (1380). نابرابریها و قشربندی اجتماعی در ایران. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 16(2)، 3-24.
مرکز آمار ایران (1402). شاخصهای عدالت اجتماعی 1401. https://www.sce.ir/media/image_upload/2024/04/29/1.pdf
موحدی، راضیه (۱۳۹۷). مدرسه و بازتولید فرهنگی. مجلۀ رشد آموزش علوم اجتماعی، ۲۱(۱)، 46-۴7.
نواح، عبدالرضا؛ بوداقی، علی و سعدی، ناهید (1401). مطالعۀ جامعهشناختی تأثیر سرمایۀ اجتماعی و کیفیت خدمات آموزشی بر احساس نابرابری اجتماعی مطالعۀ موردی: دانشآموزان دورۀ متوسطه دوم شهرستان ایذه. جامعهشناسی کاربردی، 33(2)، (پیاپی 86)، 1-22.
https://doi.org/10.22108/jas.2021.126517.2034
نوربخش، مرتضی (۱۳۸۹). نقش سرمایههای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در موفقیت دواطلبان آزمون سراسری. فصلنامۀ برنامهریزی و توسعۀ اجتماعی، ۱(۴)، 93-134.
هاشمیان فر، جمشید (1386). عوامل مؤثر بر نابرابریهای اجتماعی با تأکید بر سرمایۀ اجتماعی در شهر اصفهان (پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، گروه علوم اجتماعی).
Alagheband, A. (1996). Sociology of education. Tehran: Rovan Publishing House. [In Persian].
Binelli, c., loveless. M., & whitefield, S. (2015). What is social inquality and why does it hatter? evidence from central and Eastern Europe. World Development, 70(1), 239-248. DOI: 10.1016/j.worlddev.2015.02.007
Blanden, J. (2020). Education and inequality. In The economics of education (pp. 119-131). Academic Press.
Broadfoot, T. (1978). Review of reproduction in education, society and culture, by P. Bourdieu & J.-C. Passeron. Comparative Education, 14(1), 75–82.
http://www.jstor.org/stable/3098926
Chalabi, M. (1995). Sociology of order: Description and theoretical analysis of social order. Tehran: Ney Publishing. [In Persian].
Dayani, M., Parsrokh, M., & Mahmoudi, H. (2012). Investigating the relationship between social capital and the implementation of knowledge management in the libraries of Ferdowsi University and Medical Sciences. Library and information, 2, 117-91. [In Persian].
Derini, V., Taban, M. Namdarjoviimi, E., & Bahner, N. (2014). Examining the relationship between symbolic capital and cultural capital (case study of Ilam State University students). Culture-Communication Studies, 16(31 (serial 63)), 177-197. [In Persian].
Donghui, Z., & Yun, l. (2016). Social exclusion and the hidden curriculum: the schooling experiences of Chinese rural migrant children in an urban public school.
British Journal of Educational Studies, 64(2) ,215-234.
http://www.jstor.org/stable/43896333
Ghanbari,S., soltanzadeh,V.,&Roghayeh,B. (2015). Commitment: Testing the role of mediating of social responsibility. Sociology of Social Institutions, 2(6), 9-38. [In Persian].
Ghandali, M., Pirahari, N., & Sadaghatifar, M. (2012). Investigating the factors affecting the feeling of social inequality among students (master's thesis, Garmsar Azad University). [In Persian].
Greb, E. (1994). Social inequality: the views of classical and contemporary theorists. Translated by Mohammad Siahpoosh and Ahmad Ahmadreza Gharavizadeh. Tehran: Masares Publishing. [In Persian].
Hashemian Far, J. (2007). Factors affecting social inequalities with an emphasis on social capital in Isfahan city (Master's dissertation, University of Isfahan). [In Persian].
Iran Statistics Center (2023). Social justice indicators 1401. [In Persian].
https://www.sce.ir/media/image_upload/2024/04/29/1.pdf
Khairullahpour, A., & hmati, R. (2012). Social capital, sense of inequality and public health. Iranian Social Science Studies, 9 (33), 115-133. [In Persian].
Khodayi Sarkhanlou, A., & Rad, F. (2014). Sociological investigation of the relationship between social inequality and cultural capital (case study: citizens of Ardabil), master's thesis, Islamic Azad University, Khalkhal Branch, Faculty of Persian Language and Literature. [In Persian].
Kurdi, H.& Ghazanfari, Sh. (2014). Sociological explanation of the relationship between family social capital and children's academic success. Applied Sociology, 26(3 (59)), 16-172. [In Persian].
Lehsaizadeh, A. (2001). Inequalities and social stratification in Iran. Social Sciences and Humanities of Shiraz University, 16(2) ,3-24. [In Persian].
Lewis, T. (2007). Social inequality in education: A constraint on an american high-skills future. Curriculum Inquiry, 37(4), 329–349.
Mohadi, R. (1397). School and cultural reproduction. Social Science Education Growth Journal, 21(1), 47-46. [In Persian].
Nash, R. (2006). Bernstein and the explanation of social disparities in education: areal list critique of the socio-linquistic thesis. British Journal of Sociology of Education, 27(5), 539-553.
Nawah, A., Budaghi, A., & Saadi, N. (2022). Sociological study of the effect of social capital and the quality of educational services on the feeling of social inequality, a case study: students of the second secondary school in Izeh city. Applied Sociology, 33(2), 1-22. [In Persian].
https://doi.org/10.22108/jas.2021.126517.2034
Noorbakhsh, M. (2009). The role of cultural, social and economic capitals in the success of national exam candidates. Social Planning and Development Quarterly, 1(4), 93-134 [In Persian].
Peter, R. (1974). Equalities and inequlitkes in edueation in academic press london Elseviesr science Ita. oxford.
Rabbani Khorasgani, R., Kalantari, S., & Hashemianfar, S. (2009). Examining the relationship between social factors and so.cial inequalities. Social Welfare, 11(41), 267-305. [In Persian].
Rabbani, R., & Ansari, I. (2005). Sociology of strata and social inequalities. Isfahan: Isfahan University Press. [In Persian].
Rafiei Beldaji, Z., Ghasemi, V. Farastkhah, M., & Hashemian Far, A. (2018). Sociological explanation of the role of family economic capital in the reproduction of social inequalities among university graduates. Economic Sociology and Development, 8(2), 199-223. [In Persian].
Rafipour, F. (1991). Rural society and its needs, a research in 22 selected villages of Yazd province. Tehran: Publishing Company. [In Persian].
Small, D. (2020). The hiddin curriulum in public school and disadvantage to minority students international forum of teaching studies. Journal of Education and Practice, 16(1) ,16-23.
Sobhaninejad, M.& Ahmadabad Arani, N. Mohammadi, S. Mohammadi, A. (1393). Explaining the hidden curriculum components of higher education in the reproduction of cultural and social capital. Higher education letter. 7(28), 97-117. [In Persian].
Tahmasabi, F., Mirzaei, K., & Kamran, F. (2012). Social factors affecting the feeling of social inequality and its consequences in Tehran. Social Research Quarterly, 4 (14) 100-75. [In Persian].
Tavalaei, N., & Falah Pisheh, A. (2012). Studying the effect of feeling of inequality on cooperation. Social Problems of Iran (Khwarazmi University), 2(2), 33-61. [In Persian].
Van Zanten, A. (2005). New modes of reproducing social inequality in education: the changing role of parents, teachers, schools and educational policies. European Educational Research Journal, 4(3), 155-169. https://doi.org/10.2304/eerj.2005.4.3.1
Zahedi, M. (1994). Development and inequality. Tehran: Maziar Publishing. [In Persian].
Zare Shahabadi, A., Foundation, L., & Kamiarfard, F. (2018). Investigating the social and cultural factors related to the feeling of social inequality in the city of Kazeroon. Journal of Urban Sociological Studies, 8 (27), 146-127. [In Persian].
Zariah, N., Manullang, S. O., Saputra, A. S., & Amin, F. (2023). Social inequality: Claiming the responsibilities of citizen engagement. Res Militaris, 13(2), 3787-3797.
Zhang, D., & Luo, Y. (2015). Social exclusion and the hidden curriculum: The schooling experiences of chinese rural migrant children in an urban public school.
British Journal of Educational Studies,
64(2), 215–234.
https://www.jstor.org/stable/43896333